Ο προσωπικός φίλος του Πούτιν, πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν, και επικεφαλής του Ίδρύματος Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου, έκανε ανοικτά λόγο για πολιτική παρέμβαση στο θέμα. Ανησυχία στην Κυβέρνηση προκάλεσε η έκτακτη Διπλή Ιερά Σύναξη του Αγίου Όρους, τον Αύγουστο του 2011, στην οποία εκτός από τους μόνιμους Αντιπροσώπους συμμετέχουν και οι Καθηγούμενοι των Ιερών Μονών. «Το ανώτατο αυτό όργανο είχε επίσης συγκληθεί εκτάκτως και στο παρελθόν, για να αντιμετωπίσει την Χιτλερική παρουσία στο Άγιον Όρος και όχι μόνο» όπως σχολίαζαν Αγιορείτες.
Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού κράτους, που υπάγεται πολιτικά στο Υπουργείο Εξωτερικών και θρησκευτικά στην Δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου της ΚωνσταντινούποληςΈχει εδαφικά διαιρεθεί σε είκοσι αυτοδιοίκητες περιοχές. Κάθε περιοχή αποτελείται από μία κυρίαρχη μονή και διάφορους άλλους μοναστικούς οικισμούς γύρω από αυτήν (σκήτες, κελλιά, καλύβες, καθίσματα, ησυχαστήρια).
Υπεύθυνος της κάθε μονής είναι ο Ηγούμενος που εκλέγεται από τους μοναχούς της μονής ισόβια. Οι Ηγούμενοι κάθε μονής αποτελούν την Ιερά Σύναξη και ασκούν την νομοθετική εξουσία.
Παράλληλα κάθε χρόνο εκλέγεται από την μονή και ο αντιπρόσωπος της στην Ιερά Κοινότητα, η οποία ασκεί την διοικητική εξουσία, ενώ την εκτελεστική εξουσία ασκεί η Ιερά Επιστασία που αποτελείται από 4 μέλη επιλεγμένα από τις 5 πρώτες ιεραρχικά μονές.η Ιερή Κοινότητα, ως Ανώτατη Αρχή, εποπτεύει για τη πιστή τήρηση τουΚαταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους, ο οποίος αποτελείται απο 184 άρθρα και συνετάγει και ενεκρίθει στίς 10 Μαίου 1924 έν Καρυαίς.
Το Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους, αποτελεί το αγκάθι στις σχέσεις μεταξύ κυβέρνησης και Αγίου Όρους, με κορυφή του παγόβουνου την προσπάθεια παραβίασης του Συντάγματος, καθώς και του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους.
Επίσης καταπατώνται οι Διεθνείς συμβάσεις της εισδοχής της Ελλάδας, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως το θέμα της μη υποχρέωσης προς καταβολή Φ.Π.Α από τα Αγιορείτικα καθιδρύματα.
Η Κυβέρνηση με αντισυνταγματικό νόμο προσπαθεί να παρέμβει στην ρύθμιση Τελωνειακών και Φορολογικών ασυδοσιών, οι οποίες από το 1926 ουδέποτε παραβιάστηκαν παρόλο τις δύσκολες ιστορικές συγκυρίες.
Η Ιερά Μονή Βατοπεδίου είναι η 2η στην ιεραρχία των Αγιορείτικων μονών.Βρίσκεται στη μέση της βορειανατολικής πλευράς της χερσονήσου. Το καθολικό της είναι αφιερωμένο στονΕυαγγελισμό της Θεοτόκου.
Η μονή βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας το 2008, όταν ξέσπασε το ομώνυμο πολιτικό – οικονομικό σκάνδαλο με κακουργηματικό χαρακτήρα σε βάρος του Δημοσίου, του οποίου κύριοι πρωταγωνιστές ήταν πολιτικά πρόσωπα, προϊστάμενοι υπηρεσιών και ιδιωτικά νομικά και φυσικά πρόσωπα και του οποίουάμεση εξέλιξη ήταν η πτώση της κυβέρνησης Κ.Καραμανλή (άς το κρατήσουμε αυτό).
Το αρχικό κτήριο χτίστηκε από τον αυτοκράτορα Μ. Κωνσταντίνο. Τον 5ο αιώνα, το μοναστήρι αυτό καταστράφηκε από τον αυτοκράτορα Ιουλιανό τον Παραβάτη.
Ανοικοδομήθηκε από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Μέγα, από ευγνωμοσύνη για τη θαυματουργή διάσωση του γιου του Αρκάδιου ο οποίος, κατά την παράδοση, αφού έπεσε από το καράβι του στο αρχιπέλαγος, βγήκε στη στεριά γερός χάρη στις μεσιτείες της Θεοτόκου μεταφερόμενος εντός βάτου, εξ ου και ονομάστηκε “Βατοπαίδιον”.
Το Σεπτέμβριο 2009 η Πατριαρχική Επιτροπή για το Άγιον Όρος ζήτησε να απαλειφθεί ο όρος «Μεγίστη» από την ονομασία της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, ο οποίος προστέθηκε αυθαίρετα και καταχρηστικά, καθώς ο τίτλος «Μεγίστη» ανήκει ιστορικά μόνο στη Μονή της Αγίας Λαύρας.Η Μονή της Μεγίστης Λαύρας είναι η πρώτη στην ιεραρχία των αγιορείτικων μονών και η μεγαλύτερη σε έκταση. “Λαύρα” σημαίνει πολυάνθρωπο μοναστήρι.
Το μοναστήρι της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, βρίσκεται λίγο βορειοτερα του νοτιοανατολικού άκρου της χερσονήσου του Άθω, πάνω σ΄ ένα πλάτωμα βράχου. Απέχει 1,5 ώρα από τις Καρυές με αυτοκίνητο και γύρω στις 7 ώρες πεζοπορία, ενώ από την ακτή περίπου 20 λεπτά, όπου και βρίσκεται ο “ταρσανάς” της μονής.
Στην είσοδο της μονής δημιουργήθηκε πρόσφατα ελικοδρόμιο, εξ ανάγκης, εξ αιτίας του άσχημου δρόμου πρόσβασης. Το μοναστήρι είναι πολύ μεγάλο, με οχυρωματικούς πύργους με προβολικούς οχετούς, τις “ζεματίστρες” στις εισόδους της μονής από όπου έριχναν “καυτό λάδι” για να αντιμετωπίζουν τις επιδρομές των πειρατών, κατά την ιδία άρχιτεκτονική εφαρμογή των κάστρων.
Η μονή ιδρύθηκε, πανω στο σημείο που πιθανολογείται ότι ήταν η αρχαία πελασγική πόλη Ακρόθωσι, από τον Άγ. Αθανάσιο τον Αθωνίτη το 963 μ.Χ. που ο ίδιος με την ακολουθία του έκτισε στην αρχή το τετράπλευρο τείχος στη συνέχεια το καθολικό της Μονής και τέλος τις σειρές των κελλιών, κατά προτροπή και χρηματοδότηση του φίλου του, αυτοκράτορα του Βυζαντίου Νικηφόρου Φωκά.
Η Μοναστική δύναμη της Μονής, σύνολο μοναχών και εξαρτηματικών, κυμαίνεται σήμερα στα 320-330 άτομα.
Οι λογαριασμοί της Μονής Βατοπεδίου μέχρι και τώρα παραμένουν κλειστοί, δίχως να υπάρχει καμία νόμιμη αιτιολογία, θέλοντας έτσι να προκαλέσουν μαρασμό στην μοναχική ζωή της Μονής.
Πάντως νομικοί κύκλοι χαρακτηρίζουν παρανοϊκή την παρέμβαση της Αρχής ξεπλύματος μαύρου χρήματος και χρηματοδότησης τρομοκρατίας, στην υπόθεση αυτή.
Στο στόχαστρο “ξένων μυστικών υπηρεσιών” και όχι μόνο βρίσκονται το ειδικό καθεστώς της Αγιώνυμης Πολιτείας του Αγίου Όρους και το “άβατο” αυτής αλλά και η “επαναστατημένη”αδελφότητα της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου.
Δείγμα της “επανάστασης” της Μονής Εσφιγμένου αποτελεί το δελτίο τύπου της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, περι της καταργήσεως των προνομίων του αγίου όρους.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες εδώ και αρκετό καιρό κάποιοι “εξωθεσμικοί όσον και θεσμικοί κύκλοι” επεξεργάζονται σχέδια μερικής ή γενικής κατάργησης του “αβάτου” και ως απόρροια η προϋπόθεση αυτού του εγχειρήματος τους θέτουν και το θέμα άμεσης εκδίωξης της αδελφότητας της Μονής Εσφιγμένου.Και αυτό γιατί ενυπάρχει διάχυτος ο κίνδυνος να καταστεί η μονή κύριος και βασικός πόλος αντίδρασης των Αγιορειτών -και όχι μόνο- μοναχών στο εγχείρημα κατάργησης του “αβάτου”.
Μάλιστα μέσα στο πνεύμα αυτό έχουν γίνει πολλές συζητήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενώ υπήρξε και κίνημα κατάργησης του αβάτου από γυναίκες και όχι μόνο μέλη του Ευρωκοινοβουλίου (βλ. Συνέντευξη Άννας Καραμάνου, πρώην ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σ.Ο. 2003).
Προς το σκοπό αυτό, οι ίδιες πηγές πληροφόρησης, τις οποίες παρουσιάζουμε με κάθε επιφύλαξη, ισχυρίζονται πως έχουν γίνει εν γνώσει και του Οικουμενικού Πατριαρχείου οι πρώτες ανεπίσημες βολιδοσκοπήσεις σε αγιορείτες εκπροσώπους ιερών μονών. Εκ της απαντήσεως τους μάλιστα διαφάνηκε ότι το ζήτημα υπό τη μορφή που τίθεται από ΗΠΑ και Ε.Ε. είναι διαπραγματεύσιμο !!!
Για το λόγο αυτό ανεπίσημα έχουν ξεκινήσει μία “προσπάθεια κατάργησης του αβάτου”, ώστε να επιτραπεί αρχικά μια ελεγχόμενη είσοδος των γυναικών (αυτό προφανώς αποτελεί το “άλλοθι” για τον πλήρη έλεγχο του Αγίου Όρους) !!!
Στο σχέδιο που φαίνεται να καταλήγουν περιλαμβάνεται η κατάργηση του σε πρώτη φάση, σε δύο άμεσα προσβάσιμες μονές του Αγίου Όρους, μία εκ της ανατολικής και μία εκ της δυτικής πλευράς.
Η ιερά Μονή Βατοπεδίου ευρίσκεται “όλως τυχαίως” στην πλευρά (Ανατολική) και τυγχάνει να είναι, το πρώτο υποψήφιο “θύμα” του σχεδίου κατάργησης του “αβάτου” του Αγίου Όρους.
Η οποιαδήποτε σύνδεση του “σκανδάλου” Βατοπαιδίου με την προσπάθεια “άλωσης” του Αγίου Όρους, αποτελεί πρός το παρόν εικασία ή αλλιώς, ελλειπής ύπαρξη στοιχείων τα οποία θα τεκμαίρουν το αληθές του λόγου.Όμως οι ενδείξεις αρχίζουν να πυκνώνουν και η μελέτη τους και η ασφαλής εξαγωγή συμπερασμάτων, αποτελεί αντικείμενο επισταμένης μελέτης του ιστορικού του μέλλοντος.
Το όλο “σκάνδαλο” της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου εμπεριέχει και “πτυχές” οι οποίες δεν έχουν ανακοινωθεί ή δεν έχουν ανιχνευθεί ακόμα επαρκώς, εκτιμώ για λόγους σκοπιμότητος.
Το μεγαλειώδες ερώτημα που αναδύεται πλέον είναι, γιατί οι ΗΠΑ και οι ΕΕ θέλουν να καταργηθεί το “άβατο” του Αγίου Όρους?.
Ο προβληματισμός ωστόσο, των Αγιορειτών έχει να κάνει με τον έλεγχο των αντιδράσεων που θα προκληθούν τόσο εντός όσο και εκτός Αγίου Όρους κατά την εφαρμογή μίας τέτοιας απόφασης. Μιας δηλαδή απόφασης που στην πραγματικότητα θα επαληθεύσει και θα δικαιώσει τη μακρόχρονη εκκλησιαστική πολιτική της αδελφότητας της Μονής Εσφιγμένου περί του “άβατου”.
Μία τέτοια εξέλιξη πιθανολογείται πως δύναται να καταστήσει εκ των πραγμάτων την Ιερά Μονή σε βασικό μοχλό της αντίδρασης όλων αυτών που θα εναντιώνονται στην κατάργηση του αβάτου.
Τότε υπολογίζεται ότι θα διαταραχθούν οι λεπτές ισορροπίες της ενότητας των Ορθοδόξων και οι συνέπειες θα είναι απρόβλεπτες.
Για το λόγο αυτό και προκειμένου να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο αναλαμβάνουν δράση οι “αλλοδαπές μυστικές υπηρεσίες”, οι οποίες προγραμμάτιζαν, ως λένε οι ίδιες πηγές, μέσα στο καλοκαίρι του 2011, επιχείρηση εκδίωξης της αδελφότητας από την ιστορική Μονή.
Επειδή όμως, όλες οι μέχρι τώρα προσπάθειες όχι μόνο έχουν πέσει στο κενό αλλά επιπλέον αποτέλεσαν την αιτία προσέγγισης και νέων υποστηρικτών της Μονής, στο τραπέζι έπεσε προς εξέταση το απίστευτο και συνάμα απαράδεκτο σενάριο εκδίωξης των μοναχών.
Αυτά αποτελούν σενάρια ντροπής για τους συντάκτες αυτών των σεναρίων.
Επιγραμματικά θα αναφέρω “πολεμικές” ενταγμένες σε ευρύτερα σχέδια ‘τραυματισμού” της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας και “άλωσης” του Αγίου Όρους απο βο(υ)λευτές και πολιτικάντηδες, αλλά και κινήσεις ιερομένων οι οποίες δίνουν αφορμή για υποθέσεις και εικασίες αντίθετες με το “σχήμα” τους.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο παρουσιαζεται αμέτοχο και εμμέσως θα αναβαθμιστεί για τη σθεναρή στάση του έναντι της“επαναστατημένης” μοναχικής αδελφότητας. Εντέχνως μάλιστα θα φανεί στο χριστεπώνυμο ποίμνιο πως οι λόγοι αντίδρασης των μοναχών είχαν να κάνουν με την προστασία των δήθεν “παρανομιών” τους και όχι με τον οικουμενισμό, αντιτιθέμενοι στην κατάργηση του “άβατου” του Αγίου Όρους.
Έτσι εμμέσως θα καταποντισθεί και κάθε κίνημα που αντιτίθεται στους οικουμενικούς διαλόγους και στην ένωση των χριστιανικών ομολογιών ενώ αναμένεται να ευνοηθεί η πρακτική ένωσης που ακολουθείται με τον θεολογικό διάλογο που διεξάγεται με το Βατικανό.
Χαρακτηριστική η πολεμική έναντι της Ελληνορθόδοξης Εκλησίας του κ. Σηφουνάκη και όχι μόνον, σε κάθε ευκαιρία, με την σύγχρονη υποστήριξη “άνευ όρων” κάθε σχεδίου “άλωσης” της εκκλησίας και του μοναχισμού.
Κάποιοι του παρέχουν πολιτική ασφάλεια και ανέλιξη έναντι αυτής του της στάσης.
Στο Άγιο Όρος ήταν αφιερωμένη η εκπομπή «60 Λεπτά» (60 Minutes) του αμερικανικού δικτύου CBS, που προβλήθηκε ανήμερα τα Χριστούγεννα.
Τα σχόλια του καναλιού μεταξύ άλλων ήταν “όσο και για το παράδειγμα το οποίο δίνουν οι μοναχοί σε μια εποχή όπου ακόμα και η εκκλησία δείχνει να υποκύπτει στους πειρασμούς του χρήματος, είναι αξιοθαύμαστο”.
Τη Δευτέρα, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος με μία ανακοίνωση-δήλωση κόλαφο, κατακεραύνωσε τον Εφραίμ, “Οι κληρικοί και οι μοναχοί πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και οφείλουν να παραμένουν στα εκκλησιαστικά και μοναχικά πλαίσια, όπου οι επιχειρηματικές δοσοληψίες δεν έχουν θέση».
Ενώ την ίδια ώρα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, σύμφωνα με διαρροές, παρείχε κάλυψη στον ηγούμενο.
Ο Σεβασμιώτατος Χρυσόστομος, Άγιος Δωδώνης, ήταν καταπέλτης για τη δράση του Εφραίμ, ενώ διαφορετική στάση κράτησε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.
Τη συμπαράστασή τους στον ηγούμενο της μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ, εκφράζει η Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους, που συνεδρίασε νωρίτερα για το θέμα.
Οι εκπρόσωποι των 20 μονών αποφάσισαν να αποστείλουν επιστολή προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παρακαλώντας τον να εξετάσει την υπόθεση της προφυλάκισής του.
Επιπλέον, θα στείλουν επιστολή και προς το υπουργείο Εξωτερικών, ζητώντας να τηρούνται οι διαδικασίες σχετικά με την είσοδο δικαστικών λειτουργών στο Άγιον Όρος.
Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργος Καρατζαφέρης δήλωσε, “η απόφαση για τον Εφραίμ είναι έμφορτος ημεδαπών και αλλοδαπών σκοπιμοτήτων…”.
Μια επιταγή πολλών εκατομμυρίων ευρώ την οποία παρέδωσε ο ηγούμενος Εφραίμ στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο προκειμένου να διατεθεί το ποσό στο συσσίτιο των απόρων και στην στέγασή τους στους κοιτώνες της Εκκλησίας, πιθανόν να βρίσκεται πίσω από το άνοιγμα της υπόθεσης του Βατοπεδίου κα την προφυλάκιση του ηγούμενου, πέρα βέβαια από τις συνήθεις πολιτικές σκοπιμότητες.
Το ποσό προήλθε από τις εθελοντικές οικονομικές προσφορές των 3.000.000 Ρώσων πιστών στον προσκύνημα της Αγίας Ζώνης, κατά την περιοδεία του ηγούμενου Εφραίμ στη Ρωσία, όπου είχε γίνει δεκτός με τιμές αρχηγού κράτους.
Με την προφυλάκιση του γέροντα Εφραίμ και με το σκηνικό του τρόμο-θεάματος που «κύκλωσε» το Άγιον Όρος σηματοδοτείται η εξής «κατασκευή», Το Άγιον Όρος αποτελεί το «άντρο» του εγκλήματος, το μεγάλο ρασοφόρο «δαίμονα τρομοκράτη» που απειλεί την κοινωνία.
Δυστυχώς !!!
Με πολιτικά ιδιοτελή στόχο, “Να διασυρθεί και να συκοφαντηθεί, στο πρόσωπο ενός μοναχού, ο μοναχισμός και η Ορθοδοξία, δηλαδή ο εθνικός ιστός της ελληνικής κοινωνίας”.
Είναι τερατώδες να κατασκευάζεται ένας μοναχός όχι μόνο«ένοχος», αλλά και «επικίνδυνος εγκληματίας» όταν ακόμα δεν υπάρχει “συγκεκριμένο” κατηγορητήριο των «εγκλημάτων» και το σπουδαιότερο, όταν για το “πολιτικό” σκάνδαλο του Βατοπεδίου η κυβερνητική εξουσία (η πρώτη «ένοχη» αν είναι υπαρκτό το σκάνδαλο) έχει απαλλαγεί!!
Είναι τερατώδες σε ένα «έγκλημα» κατεξοχήν “πολιτικό”, να ευθύνεται ΕΝΑΣ και ΜΟΝΟΣ και μάλιστα, ΕΚΤΟΣ κυβερνητικής εξουσίας, ένας μοναχός!!!
Είναι επίσης πολλαπλά τερατώδες να «κατασκευάζεται» ένας μοναχός σαν «ύποπτος φυγής», όταν ολόκληρη η ιστορία του και το ήθος του, αλλά και η χρόνια και σταθερή του διαμονή και συμπεριφορά δεν συνηγορούν, στο ελάχιστο, προς την κατεύθυνση του «ύποπτου φυγής».
Στο πρόσωπο του μοναχού Εφραίμ «κατασκευάστηκε» η «αφορμή» για να στηθεί όλη αυτή η χοντροκομμένη και ελεεινή τρομοκρατική επιχείρηση εναντίον του Αγίου Όρους και της Ορθοδοξίας.
Αυτή η υπόθεση ξεπερνάει το πρόσωπο του γέροντα Εφραίμ. Είναι μια υπόθεση Εθνικών και παγκοσμίων διαστάσεων, διότι καταλύει“πραξικοπηματικά” κάθε ανθρώπινη αξία και κάθε δημοκρατικό δικαίωμα, καταλύει το ίδιο το Δίκαιο και τους δικούς τους κανόνες του Ποινικού Κώδικα, επιβάλλοντας το ανάλγητο δικτατορικό πρόσταγμα: «Αποφασίζουμε και διατάζουμε».
Και όλα αυτά με το δόλιο και πολιτικά ιδιοτελή στόχο: Να διασυρθεί και να συκοφαντηθεί, στο πρόσωπο ενός μοναχού, ο μοναχισμός και η Ορθοδοξία, δηλαδή ο εθνικός ιστός της ελληνικής κοινωνίας.
Η ηγεσία της Εκκλησίας, όμως, πώς αντιδρά ?
Θα έπρεπε να έχει ξεσηκώσει τον κόσμο μπροστά σε αυτήν την προκλητική όσο και δικτατορική επίθεση κατά του γέροντα Εφραίμ, και μέσω αυτού, του Αγίου Όρους.
Απο την άλλη η αντίδραση της Ρωσίας στην “Ελληνική διοίκηση”.
Ο προσωπικός φίλος του Πούτιν, πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν, και επικεφαλής του Ίδρύματος Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου, έκανε ανοικτά λόγο για πολιτική παρέμβαση στο θέμα. Χαρακτηριστικά, τόνισε:«Παρόμοιες δικαστικές αποφάσεις μπορούν να εξηγηθούν μόνο από τις πολιτικές δεσμεύσεις ορισμένων κύκλων της ελληνικής διοίκησης, οι οποίοι επιθυμούν κατ` αυτόν τον τρόπο να επιδείξουν στη Δύση την ετοιμότητά τους να προχωρήσουν στην άρνηση των αρχών οργάνωσης της πνευματικής ζωής, που έχουν κατοχυρωθεί στο Eλληνικό Σύνταγμα»
Έντονη ήταν η αντίδραση και του Πατριαρχείου της Μόσχας, πηγές του οποίου έκαναν λόγο για «πρωτοφανή αγριότητα» με την απόφαση για προφυλάκιση ενός μοναχού παραμονές Χριστουγέννων. Παράλληλα, διευκρίνισαν ότι οι αντιδράσεις στη ρωσική αλλά και την παγκόσμια Ορθοδοξία θα κλιμακωθούν τις επόμενες ημέρες. Αναμένεται, πάντως και επίσημη τοποθέτηση του Πατριαρχείου Κωνσταντινοπόλεως, τις επόμενες ημέρες ή ώρες.
Πλήθος ερωτημάτων πυροδότησε το ταξίδι του Εφραίμ στη Ρωσία όπου και μετέφερε τμήμα της Τίμιας Ζώνης που φυλάσσεται στη Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Όρους.
Αξίζει να σημειωθεί πως την Τίμια Ζώνη προσκύνησε όχι μόνο πλήθος πιστών Ρώσων αλλά ακόμη και ο Πούτιν.
Η σχέση του Εφραίμ με το Ρωσικό Ίδρυμα του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου και κατ’επέκταση με το Πατριαρχείο της Μόσχας και τόν Πούτιν, δημιουργεί ερωτηματικά και παράξενους “συνειρμούς”.
Το ρωσικό Ίδρυμα απευθύνεται στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο, στους προκαθημένους όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, καθώς και όλους τους ορθοδόξους, ζητώντας τους να υπερασπιστούν τον ηγούμενο Εφραίμ, ο οποίος υφίσταται διώξεις δυσανάλογες της δικαστικής διαδικασίας.
Αυτη η “τομή” της θρησκείας με την πολιτική, μόνον δεινά μπορεί να επιφέρει στην εκκλησία και τον μοναχισμό, και βέβαια δίνει επιχειρήματα στούς “εχθρούς” της.
Αναφέρω μερικά απο τα γενικά και ειδικά άρθρα του καταστατικού χάρτη του Αγίου Όρους, τα οποία επέλεξα, για να γίνει πλέον, όσον το δυνατόν, κατανοητό τι περιλαμβάνει το “άβατον” και περι τίνος πρόκειται.
Ἄρθρον 6.
Ἅπαντες οἱ τὸ Ἅγιον Ὄρος κατοικοῦντες μοναχοί, οἰασδήποτε ἐθνικότητος καὶ ἂν ὦσι, λογίζονται ὡς κεκτημένοι τὴν ἑλληνικὴν ὑπηκοότητα.
Ἄρθρον 12.
Τὸ Ἅγιον Ὄρος ἀπολαύει, κατὰ τὰ ἀνέκαθεν κρατοῦντα, εἰδικῶν προνομίων καὶ ἀσυδοσιών, ὡς ταῦτα συγκεκριμένως διατυποῦνται ἐν διατάξεσι τοῦ παρόντος Καταστατικοῦ Χάρτου.
Ἄρθρον 107.
Οἱ διορισμοὶ τῶν δικηγόρων ὑπερασπίσεως τῶν μονῶν γίνονται ἀπ᾿ εὐθείας δι᾿ ἐγγράφου τῶν μοναστηριακῶν ἀρχῶν.
Ἄρθρον 169.
Τὰ δάση τῆς χερσονήσου τοῦ Ἁγίου Ὄρους δὲν ὑπάγονται εἰς τοὺς σχετικοὺς δασικοὺς νόμους τοῦ Κράτους.
Ἄρθρον 175.
Ἡ σύστασις ἐν ταῖς μοναῖς ἡ ἐξαρτήμασιν ἐμπορικῶν καταστημάτων ὡς καὶ ἡ ἄσκησις ἐμπορίου ἀντικειμένου μὴ ἰδιαζόντων ἢ ἀναγκαίων εἰς τὸν τόπον, ἀπαγορεύεται ἀπολύτως.
Ἄρθρον 176.
Πᾶς εἰσερχόμενος ἐν Ἁγίῳ Ὄρει, πλὴν τῶν περιοίκων προσκυνητῶν, ὀφείλει νὰ ἔχει ἄδειαν τῆς ἐπισκέψεως τῶν μονῶν καὶ ἐξαρτημάτων καθ᾿ ὅλου.
Ἄρθρον 177.
Πᾶν μοναχὸς ἢ ῥασοφόρος μὴ ἀνήκων εἰς μονήν τινα ἢ ἐξάρτημα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλὰ πλανώμενος ἐν αὐτῷ, ἀπελαύνεται τῇ συνδρομῇ τῆς πολιτικῆς ἀρχῆς ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Ἐπιστασίας.
Ἄρθρον 178.
Πλὴν τῶν μοναχῶν καὶ τῶν κανονικῶς ἐγγεγραμμένων δοκίμων, οὐδενὶ ἑτέρῳ ἐπιτρέπεται νὰ ῥασοφορή, καὶ οἱ παραβάται ἀπελεύνονται κατὰ τὸ ἄρθρ.177.
Ἄρθρον 181.
Πᾶσα ἡ ἀκίνητος περιουσία τῶν ἱερῶν Μονῶν εἷναι ἀπολύτως ἀναπαλλατρίωτος ὡς πρᾶγμα θείῳ δικαίῳ.
Ἄρθρον 183.
Σύστασις ἢ ἵδρυσις σωματείου οἰουδήποτε ἢ ἰδιαιτέρας ἀδελφότητος ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἀπαγορεύεται ἀπολύτως ὡς ἀσυμβίβαστος καὶ ἀντικειμένη πρὸς τὰ μοναχικὰ καθεστῶτα τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Ἄρθρον 184.
Πᾶσα προσηλυτιστικὴ καὶ προπαγανδιστικὴ ἐνέργεια ἠθική, θρησκευτική, ἐκκλησιαστική, κοινωνική, ἐθνικιστικὴ καὶ οἰασδήποτε ἄλλης φύσεως τοιαύτη ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἀπαγορεύεται ἀπολύτως ἐπὶ ποινῇ ἀπελάσεως.
Ἄρθρον 186.
Ἡ εἰς τὴν χερσόνησον τοῦ Ἁγίου Ὄρους εἴσοδος τῶν θηλέων κατὰ τὰ ἀνέκαθεν κρατοῦντα ἀπαγορεύεται.
Ἄρθρον 187.
Πᾶσα διάταξις, ἀντικειμένη εἰς τὸν παρόντα καταστατικὸν χάρτην, δὲν δύναται νὰ ἔχῃ ἰσχὺν ἐν Ἁγίῳ Ὄρει. Ποιοί μπορούν και “κρύβονται” πίσω απο το “άβατον”, και ποιοί θέλουν να το καταργήσουν μαζί με το αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους και γιατί;
Ποιοί έστησαν αυτό το σκηνικό “πολέμου μυστικών υπηρεσιών” μεταξύ Δύσης και Ρωσίας και σε τί αποσκοπούν ;;;
Για το δήθεν “σκάνδαλο βατοπεδίου”, την σχέση του με την αλλαγή της κυβέρνησης στην ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ 2009, με την πρόωρη πτώση του Κ.Καραμανλή θα επανέλθουμε στην συνέχεια.!!!!
Εάν το “δήθεν σκάνδαλο” υπήρξε ο πολιορκητικός κριός στην κυβέρνηση Κ.Καραμανλή και γιατί???
by Siglitiki στο ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου