Την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, το μίσος, η τυφλή βία και η φρίκη είχαν ραντεβού στην Ευρώπη. Στην Λιέγη ο 33χρονος Μαροκινός Νορντίν Αμρανί ανοίξει πυρ με χειροβομβίδες και Καλάζνικοφ σε μια πολύβουη πλατεία της βελγικής πόλης, (στο σακίδιό του υπήρχαν χειροβομβίδες και εκρηκτικοί μηχανισμοί που δεν πρόλαβε να χρησιμοποιήσει) θέλοντας να σκοτώσει όσο γίνεται και πιο πολλούς. Νεκροί ήταν....
μία 75χρονη γυναίκα, ένας 15χρονος, ένας 17χρονος και ένα βρέφος 17 μηνών (ενώ σπίτι του βρέθηκε νεκρή μία 45χρονη οικιακή βοηθός) και τουλάχιστον 119 τραυματίες. Δεν είναι σίγουρο εάν ο δράστης αυτοπυροβολήθηκε ή τραυματίστηκε θανάσιμα από χειροβομβίδα του. Στην Φλωρεντία της Ιταλίας ο 50χρονος Ιταλός Τζιανλούκα Κασέρι άνοιξε πυρ κατά Αφρικανών μεταναστών σε κεντρική πλατεία της πόλης και σκότωσε δύο Σενεγαλέζους μικροπωλητές και τραυμάτισε άλλους τρεις, πριν αυτοκτονήσει.
Διαβάζουμε στο in.gr για το περιστατικό στη Λιέγη του Βελγίου:
Τα αίτια του μακελειού στο Βέλγιο αναζητούν οι Αρχές - Αποκλείουν τρομοκρατική επίθεση
Η αστυνομία του Βελγίου προσπαθεί να ανακαλύψει ποια αίτια που οδήγησαν τον 33χρονο Μαροκινό Nordine Amrani να πραγματοποιήσει επίθεση με χειροβομβίδες σε κεντρική πλατεία της πόλης, σκοτώνοντας τέσσερα άτομα -ανάμεσά τους και ένα 17 μηνών κοριτσάκι- και τραυματίζοντας 125, πριν βάλει τέλος στη ζωή του.
Ανάμεσα στους νεκρούς βρίσκονται ένας 15χρονος και μία 17χρονη. Το τελευταίο θύμα ήταν ένα 17 μηνών κοριτσάκι που υπέκυψε στα τραύματά του την Τετάρτη, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών του Βελγίου, τέσσερα άτομα νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Ο πρωθυπουργός της χώρας, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, δήλωσε ότι «δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν αυτή την τραγωδία».
Ο 33χρονος είχε αφεθεί ελεύθερος υπό όρους και έπρεπε να εμφανιστεί την Τρίτη σε αστυνομικό τμήμα. Αντ' αυτού σκόρπισε τον θάνατο στην κεντρική πλατεία της πόλης.
Ο άνδρας εμφανίστηκε στην πλατεία Σαν Λαμπέρ την Τρίτη και ανέβηκε σε εξέδρα που είχε στηθεί, από όπου πέταξε τρεις χειροβομβίδες σε στάση λεωφορείου. Έπειτα, άνοιξε πυρ στο πλήθος πριν βάλει, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ίδιος τέλος στη ζωή του.
Ο πρωθυπουργός της χώρας, Έλιο Ντι Ρούπο, κάνει λόγο για«μεμονωμένο περιστατικό» και όχι για τρομοκρατική πράξη.
Οι Αρχές έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια, ενώ δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν να έπασχε από κάποια ψυχική ασθένεια.
Μερικές σκέψεις για την επίθεση στη Λιέγη:
Προξενεί εντύπωση το πόσο γρήγορα η βελγική αστυνομία, χωρίς να γνωρίζει ποια ήταν τα κίνητρα του Μαροκινού - και προφανώς μουσουλμάνου - δράστη, άρχισε διαδίδει ότι «δεν πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση» και ότι ο δράστης δεν είχε διασυνδέσεις με ισλαμικές τρομοκρατικές ομάδες. Αργότερα, μια ανάλογη δήλωση έκανε ένας εκπρόσωπος του βελγικού υπουργείου Εσωτερικών, εν ονόματι Peter Mertens, υποτιμώντας τη νοημοσύνη των συμπολιτών του αλλά και όλων των Ευρωπαίων. Σε μια κρίση μάλιστα «πολιτικής ορθότητας», ουδείς μίλησε αρχικά για το θρήσκευμα του δράστη, στοιχείο που γνωστοποιήθηκε όμως μέσω ρωμαιοκαθολικών και πατριωτικών ιστοσελίδων.
Η Βελγική αστυνομία έχει αποκλείσει τη σχέση του δράστη με τρομοκράτες (δηλαδή, τζιχαντισμός). Φοβούνται άραγε, ότι θα θεωρηθεί «ισλαμοφοβία» εάν εξισώσουν την τρομοκρατία με τους μουσουλμάνους; Δεν ήταν αυτή μια τρομοκρατική επίθεση; Οι βελγικές εφημερίδες εικάζουν ότι ο Amrani ήθελε «εκδίκηση ενάντια στο σύστημα δικαιοσύνης». Αλλά, ο ίδιος δεν επιτέθηκε στο σύστημα δικαιοσύνης. Δεν επιτέθηκε σε αστυνομικούς ή σε δικαστές ή σε δικηγόρους. Επιτέθηκε σε Βέλγους πολίτες. Σε μια ομάδα εφήβων που βρίσκονταν σε στάση λεωφορείου. Στα θύματα περιλαμβάνεται και μια ηλικιωμένη κυρία και ένα μωρό.
Στην ουσία ο Amrani έπαιρνε «εκδίκηση εναντίον των Βέλγων». Αν και φαίνεται ότι μεταξύ των θυμάτων της επίθεσης, είναι και ο 15χρονος Medhi Nathan Belhadj που είναι επίσης Μαροκινός. Ο Belhadj δεν σκοτώθηκε όμως, γιατί ήταν Μαροκινός, σκοτώθηκε γιατί στεκόταν μαζί με άλλους Βέλγους σε μια βελγική στάση λεωφορείου.
Διαβάζουμε στο in.gr για το περιστατικό στη Φλωρεντία της Ιταλίας:
Δύο μικροπωλητές από τη Σενεγάλη σκότωσε 50χρονος στη Φλωρεντία, τους οποίους πυροβόλησε με περίστροφο σε κεντρική πλατεία της πόλης πριν βάλει μόνος του τέλος στη ζωή του μπροστά στα έκπληκτα μάτια των περαστικών. Στην επίθεση τραυματίστηκαν επίσης άλλοι τρεις μικροπωλητές.
Το περιστατικό εξόργισε την αφρικανική κοινότητα στην πόλη, μέλη της οποίας βγήκαν αγανακτισμένα στους δρόμους πριν μάθουν ότι ο δράστης αυτοκτόνησε.
Η ιταλική αστυνομία χαρακτηρίζει τον δράστη ακροδεξιό εξτρεμιστή, ενώ ο Ιταλός πρόεδρος Τζόρτζιο Ναπολιτάνο καταδίκασε έντονα το περιστατικό κάνοντας λόγο για«βάρβαρη πράξη ρατσιστικής βίας και ξενοφοβίας» καικάλεσε τις ιταλικές αρχές και την κοινωνία να πολεμήσουν «στη ρίζα της κάθε μορφή έλλειψης ανεκτικότητας και να επαναβεβαιώσουν την παράδοση της αλληλεγγύης στη χώρα».
«Αυτή είναι μία ημέρα που η Φλωρεντία δεν έπρεπε ποτέ να ζήσει, μία ημέρα τεράστιας θλίψης που σπέρνει απελπισία σε μία ολόκληρη κοινότητα», επισήμανε, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ματέο Ρέντζι, δηλώνοντας βέβαιος πως με τη συνδρομή όλων θα είναι νικηφόρα η μάχη κατά της ξενοφοβίας.
Ο δράστης, ο 50χρονος Τζιανλούκα Κασέρι, έφτασε με το βαν του στην πλατεία Δαλματίας στη Φλωρεντία, κατέβηκε με ένα Μάγκνουμ 0,357 και άρχισε να πυροβολεί σε πλήθος Αφρικανών μικροπωλητών, σκοτώνοντας δύο από αυτούς.
Έπειτα, μπήκε στο βαν και οδήγησε μέχρι την αγορά στο Σαν Λορέντζο, όπου άρχισε ξανά να πυροβολεί. Στην αγορά τραυματίστηκαν άλλοι δύο μικροπωλητές.
Μετά τη δεύτερη επίθεση, ο Τζ. Κασέρι διέφυγε σε κοντινό πάρκινγκ, μπήκε στο όχημά του και αυτοκτόνησε.
Ένταση στους δρόμους της πόλης
Η αιματηρή επίθεση έβγαλε στους δρόμους της Φλωρεντίας δεκάδες εξοργισμένους μετανάστες από την Αφρική, που πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το δημαρχείο -ρίχνοντας μάλιστα παρκαρισμένα μηχανάκια ή κλωτσώντας σκουπιδοτενεκέδες- για να ζητήσουν να αποδοθεί άμεσα δικαιοσύνη.
Τότε έγινε γνωστό πως ο δράστης έβαλε τέλος στη ζωή του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρχών, ο 50χρονος σχετίσει με την ακροδεξιά ομάδα Casa Pound – η οποία γρήγορα έσπευσε να αποστασιοποιηθεί, καταδικάζοντας το περιστατικό.
Ο Φάμπιο Μπαρσάντι, μέλος της ομάδας, χαρακτήρισε τον Τζ.Κασέρι «μοναχικό» και «άνθρωπο που ζούσε στο δικό του κόσμο, αλλά όχι τρελό». Ο δράστης είχε γράψει ένα ιστορικό μυθιστόρημα με τίτλο «Το κλειδί για το χάος» και ήταν εκδότης ενός μικρού περιοδικού για τους φαν του Τόλκιν (του συγγραφέα του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών»).
Κι άλλες σκέψεις:
Το φονικό της Φλωρεντίας εύκολα αποδίδεται στην «ξενοφοβία», την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε δίνοντας την «μάχη» όλοι μαζί. Το γεγονός συνεπώς, σε καμία περίπτωση δεν είναι «μεμονωμένο». Ούτε υπάρχει κάποια νύξη για το ψυχολογικό υπόβαθρο του δολοφόνου. Η «ρίζα» του κακού βρίσκεται σε μία συγκεκριμένη ιδεολογία (την οποία ασπάζονται και πολλοί άλλοι, που καθίστανται συνεπώς, εν δυνάμει δολοφόνοι…) η οποία πρέπει να πολεμηθεί για να επιβιώσει η «αλληλεγγύη» και η ηρεμία στην χώρα (με λίγα λόγια δεχθείτε την πολυπολιτισμικότητα, αλλιώς...). Στο περιστατικό της Λιέγης δεν υπήρχε ίχνος αναφοράς σε «ρατσισμό», «ευρωπαιοφοβία», «δυτικοφοβία», «βελγοφοβία», και λοιπές άγνωστες λέξεις, ούτε τίθεται σε αμφιβολία η πολυπολιτισμικότητα, παρόλο που ο δολοφόνος έδειξε απίστευτο μίσος κατά της Βέλγικης κοινωνίας (άνοιξε πυρ σε κεντρικό σημείο της πόλης). Δόθηκε από την αρχή η έμφαση να χαρακτηριστεί η σφαγή «μεμονωμένο επεισόδιο». Συνεπώς, δεν υπάρχει κάποια «ρίζα» κακού εδώ, ούτε κινδυνεύει η «ανεκτικότητα» και η «αλληλεγγύη» της κοινωνίας, ούτε κινδυνεύει η χώρα, ούτε συνεπώς, χρειάζεται κάποιος αγώνας ή κάποια «μάχη» που πρέπει να δώσουμε «όλοι μαζί». Προφανώς, τον σφαγέα θα τον βγάλουν «ψυχοπαθή» και εκεί θα τελειώσει η ιστορία ήσυχα, ωραία και «πολιτικά ορθά». (Άντε, το πολύ πολύ να τον πούνε "εξτρεμιστή". Σκέτο, χωρίς ιδεολογικό ή θρησκευτικό στίγμα). Το ότι ο σφαγέας της Νορβηγίας Μπρέιβικ ήταν ψυχοπαθής και έδρασε μόνος του, δεν εμπόδισε τα media παγκοσμίως, να τον χαρακτηρίσουν «ακροδεξιό» (ή και φονταμενταλιστή χριστιανό) και «ξενόφοβο» (αν και στο στόχαστρό του ήταν συμπατριώτες του Νορβηγοί).
Μήπως τελικά, κάποιου είδους newspeak έχει επιβληθεί σε τούτη την ήπειρο, που καθορίζει ότι η δολοφονία ημεδαπού από αλλοδαπό είναι «μεμονωμένο επεισόδιο», η δολοφονία αλλοδαπού από άλλο αλλοδαπό είναι «συμπλοκές αλλοδαπών» και η δολοφονία αλλοδαπού από ημεδαπό είναι «ρατσιστικό «επεισόδιο»; Και αν το μίσος ενός ντόπιου κατά αλλοδαπών λέγεται "ξενοφοβία", πως λέγεται το μίσος ενός αλλοδαπού κατά ντόπιων; Έλα ντε.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου